The past!

Tänkte att jag skulle försöka ge mig på det här med bloggen IGEN nu då.
Valde att ta bort alla inlägg men ändå "spara" ett utdrag från några olika som faktisk visade sig komma att spela en stor roll i mitt liv.
 
I slutet av April 2011 fick jag ett otroligt roligt samtal!
"Vad är det som händer?
Sökte ett jobb igår som jag först tänkte strunta i... men... äh vad tusan tänkte jag sen, söka kan man ju alltid. Och idag ringde dom! Så på tisdag ska jag på intervju. Snabba ryck. Kanske blir jag flygvärdinna nu alltså.
OM det skulle bli så då måste jag flytta ner till Stockholm redan den 8 maj och påbörja utbildningen. Men hur jag ska lösa det om det blir aktuellt det tänker jag inte ens fundera på innan jag varit på intervjun."
 
2011-05-01
"Börjar känna mig smått nervös inför veckan som kommer... Tisdagen med andra ord. Först intervju och sen direkt till travet för att kolla läget och höra vad dom säger! Jag förmodar att Skyways har ganska många att intervjua under dagen men jag kan inte låta bli att tänka på; OM dom skulle välja mig då flyttar jag till Stockholm om en vecka. EN VECKA! Inte för en evighet men Maj ut iaf. Känns overkligt, så overkligt att jag inser att det aldrig kommer hända..."
 
2011-05-04
"Tänkt hur sjukt livet ibland kan te sig...
För några veckor sen fick jag ett mail från en handläggare på Ams ang en flygvärdinnetjänst, läste och kastade sen mailet. 2 dagar innan ansökningstiden gick ut såg jag samma annons på Ams hemsida och tänkte att jag lika gärna kunde
söka för skojskull. Sagt och gjort... dagen efter ringer dom och kallar mig till intervju. Men så idag ringde dom och frågade hur jag mådde och tackade för igår. Sen dropade hon bomben. "Maria du ska bli flygvärdinna".
Helt galet.
Helt sjukt.
Knappt så jag kan tro att det är sant.
Hon sa även att hon trodde jag var gjord för detta och att jag skulle bli en
perfekt flygvärdinna. "Sträck på dig nu".
GALET. IGEN.
Men det är verkligen två sidor av samma mynt detta... Skräckblandadförtjusning på extremt hög nivå.
Förväntansfull och livrädd. Men det blir bra det här. Eller hur?"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TheDiary

My World. My Reality.

RSS 2.0