Konkurs

För bra precis ett år sedan var jag full av förvantan.
Jag hade fått nytt jobb som flygvärdinna på Skyways och visste varken ut eller in...
Det jobbet visade sig vara allt jag drömt om (sanning med modifikation)
 
Under ett års tid har jag varit glad varje dag jag åkt till jobbet, även tidiga vintermornar.
Jag har haft en fantastisk arbetsplats, underbara kollegor, snälla passagerare och roliga stunder i stort sett hela tiden.
 
Men säg den lycka som varar för evigt!
Då Skyways gick i konkurs brakade i stort sett hela min värld i bitar... Visst jag har Lykke och hon är den största pelaren i mitt liv. Men hur det än är så ska man kunna försörja sig och betala räkningar. Så även om jag har sagt till de flesta som frågat att allt är bra och dragit på smilebanden så har jag inombords känt av ett mindre kaos.
 
Jag har ändå tur som har så fina och snälla föräldrar, ett bitvis fantastiskt ex men framförallt så har jag otroligt snälla vänner som har stöttat och peppat mig. Känslan av att "det löser sig" har ändå funnits där och nu verkar det som att saker och ting börjar falla på plats.
 
Den 15/8 åker jag på utbildning på mitt nya jobb och det ska bli otroligt spännande.
Bara att under intervjun få höra att jag var högst intressant och precis vad dom sökte stärkte mig otroligt och att dom sen efter bara 2 h ringer och säger att jag får tjänsten kände överväldigande!
 
Nu blickar jag framåt och ska passa på att njuta av ledigheten och sommaren!


Kommentarer
Fröken Nattfrost

Kul att ha dig tillbaka i bloggvärlden! Vilket år du haft. Låter lovande med utbildning för framtida jobb i alla fall. :)

Svar: Ja men än en gång, säg den lycka som varar för evigt. Flygbranchen är skakig och jag blev typ av med mitt nya jobb i måndags redan så... :/ Man lever ¨på hoppet iaf!
thediary.blogg.se

2012-07-18 @ 12:06:33
URL: http://www.nattfrost.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

TheDiary

My World. My Reality.

RSS 2.0